måndag 20 december 2010

Håtretton smetar ner Lund och jag blir snart Skånsk mästare

H13 har klätt ut sig likt Fantomen fast omvänt. På nätterna smyger H13 längs gränderna i Lund och kletar ner varje nations trapphus. Det blir fest i Lund som vanligt 3-4 ggr i veckan men ett piggt uppvaknande dan efter. För bra för att vara sant, ja minst och vi skriver historia.

Min kompis Eral Foxenland sa alltid förr att jag liknade fantomen på riktigt i profil, vältränad drack jag mjölk istället för sprit i baren på helgerna. Han menade också att Fantomen hade den där dräkten på dagen för att han var så känslig för solen precis som jag.


H13 är utklädd i Lund dvs som baksmällans tillintetgörare. Det är skam för vår forskning i många gamla forskarrävars ögon att vi som forskare har gjort vår forskning kommersiell och när vi nu kanske, möjligtvis fått till något som kanske, men helst inte, kan anses seriöst så marknadsför vi produktens mörkaste baksida (mot baksmälla) och tillika i Lund. I like!!!!!!!!!!!!

Wermlands nation är lite i fronten bland nationerna och välkomnade mig idag. Mycket trevliga dessutom, lycka till med festandet, vi rycker ut när ni behöver oss. Lite yngre och utan familj så hade jag packat ryggsäcken. Kanske kunde vi festprissar ändå fått dyka upp en kväll när det är typ club. Göteborgs flåsar er i nacken och fler hänger på låset, vi blir inte dyra!

Jag blir skånsk mästare i honung på söndag, jag bara vet det, eller minstingens ett gourmetpris för den goda smaken i min första seriösa honung som biodlare. Måste bara göra morfar stolt. Hans 78 år som biodlare och jag som springpojke under tredjedelen av dessa, måste bara ha det i blodet. Jag fick nämligen va med i tävlingen på Sofiero på Söndag vilket jag fick reda på när jag höll föredrag för min biodlareförening nordvästra skånes i måndags, tack! Ni var jättetrevliga och lyssnade verkligen. Utefter smak & konsistenstest på söndag av biodlarföreningen och den inhyrda kocken, som avgör tävlingen, så ska jag nog bli värdig egna etiketter i framtiden.

Håll tummarna/Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar