onsdag 30 september 2015

Elefanter Lugnar Själen i Sjöbo

Som vi slet igår, jag och min honungsdoktorinna. Från 08-22 med blandningen av produkterna H13 original och H13 Essential.

Såklart inte allt gick som beräknat. För er som inte vet det så är köpt honung på spann inte bara fantastiskt god och aromatiskt men även ganska hård. Försöka blanda i mjölksyrabakterier och bipollen där är kört om inte honungen värms upp.

Värms upp?!?!?!??!? Gud förbjude tänker du kanske men i all honungstillverkning, nästan, finns ett honungsrum där honungen värms upp till temperaturen som är naturlig i bikupan ca 35-40 grader, no harm!

Det gjorde vi också denna gång inför blandningen, i 2 dygn, men då spanarna stod på golvet så värmdes aldrig bottendelen av spanarna upp = hård honung och röra i timmar och vänta på att allt "smälte". För det är det som händer, den blir rinnig då.

Packarna i Sjöbo som fyller påsarna började jobba 05.48 i morse men de sa att det räckte om jag kom kl. 07.00 men vägen dit via företaget var nästan 2 timmar.

Trött kom jag fram prick 07.00 i morse och levererade. Sen däckade jag i bilen på någon ödetomt i Sjöbo. Hade svårt att somna då jag mest väntade på någon hundägare som skulle gå förbi och störa mig och knacka på för att se om jag levde men jag somnade till slut. Här är jag fast till minst 19.00 ikväll medans packarna fyller påsarna, 25-30 000 st.

Har precis lunchat på Gästgiveriet i Sjöbo, vilken god kålpudding och helt knögat med folk. Fantastiskt utbud av te förresten.

Sitter i hotellobbyn och jobbar och laddar batterierna och fick precis höra att min vän Emil bränt ut sig och är sjukskriven. Fantastiskt tråkigt Emil, vi var ju där förra året med ett helt års "vänja sig successivt till arbete igen" period. Sen är det tyvärr lätt att falla in i samma mönster igen vilket vem som helst fattar när man läser min blogg. To much work för många och inget jobb alls för andra, snett och skruvat. Får inte träffa döttrarna ikväll heller innan de somnat!

Jag skickar en lugnande elefant från Lobbyn som kryllar av dem, stora som små.


 Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar