onsdag 30 januari 2013

Erbjudande och välgörenhet i ett paket från honungsdoktorerna!

Min morfar kan vara Sveriges äldste och mest erfarne biodlare vilket jag skrev om i senaste bitidningen. Han slutar biodla nu efter hans 81:a sommar. Han ska fylla 99 år i år och började biodla 8 år före andra världskriget bröt ut. Jag vill göra något för att belysa morfars långa erfarenhet som biodlare och hans innovativa, kreativa personlighet.
Jag kommer att använda 81 st av morfars burkar från hans sista år som biodlare. Jag vill förbättra Sveriges biodling, binas hälsa, pollineringen och honungstillgången. Det är meningen att små men intressanta idéer ska få en hjälp på traven att förverkligas. Kassan för detta kommer att grundas med en försäljning av 81 paket, ett för varje år som min morfar har biodlat med början 1931. Alla intäkter går till detta! Samtidigt säljs morfars bin och all utrustning runt omkring, bikupor, honungsbod m.m. och även dessa pengar går oavkortat till detta ändamål.
Alla 81 som nappar på detta erbjudande och samtidigt stödjer nya innovationer runt biodling och honung kommer löpande att få ta del av vad dessa pengar leder till. Först ut är ett projekt i vår där 3 idéella föreningar och Lunds universitet kommer att vara inblandade med 2 examensarbetare.
Följande finns i paketet som skickas hem till dig för att uthämtas via sms-avisering i mobilen på närmsta postombud dagen efter beställning:
·         1 st Honungsburk med Skånsk rapshonung á 700 g från Sveriges mest erfarna och äldsta biodlare, min morfar. Burkarna har en unik etikett från Sveriges biodlares riksförbund.
·         1 st förpackning av H13 eller H13+.  Eller 5 st Hang13 eller 3 st High13. Du väljer och skriver detta i mailet vid beställningen!
·         1 st förpackning provpåsar mix av de övriga 3 av våra produkter.
·         Rabbattkod för nästa gång du vill handla någon H13 produkt, via www.doktorhonung.se. Vid ett enstaka tillfälle får du då handla så mycket du vill för halva priset fram t.o.m. 16/6-2013 när du anger koden.

Paketpris: 549 kr inklusive porto.
Om du vill köpa och stödja svarar du bara med vändande mail med följande uppgifter:
Namn, Adress och mobilnummer för aviseringen. Skriv också vilken produkt du vill ha! Sen betalar du in 549 kr på bankkonto: 56090181501 (Bank SEB). Skriv ditt namn så jag vet att det är du som betalt.
Vid frågor, maila tillbaka eller ring mig, Tobias 0706837683.
Först till kvarn gäller!

Vänliga hälsningar
Tobias Olofsson VD ConCellae AB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar