tisdag 12 maj 2015

Vikingarnas mjöd avslöjat, av mig!

I går kände jag mig som en Viking, vilket slit men kul.

Kanske var både min hjärna och mina ögon grumliga efter 16 timmars non stop jobb men visst kan man se en Viking där i den slitna 500 Liters jäs-tanken?!?!?!
....är det galne Floki????

Nu på morgonen var mjödet väldigt levande när jag tittade genom visitationsglaset.
Det bubblar på! Små små bubblor som bara jag ser...

På lördag händer det, världens största nyhetsbyrå Reuters och SVT mfl kommer för att filma och göra reportage, kommer du? Please do!

Har kämpat i snart 5 år från grundforskning till produkt och på lördag skrivs historien om. Vi blir först i världen att avslöja att Vikingarnas dryck, Mjöd, var den viktigaste drycken i världen och vi berättar så klart varför.

På lördag kan du bli först i världen med att återigen smaka på drycken sedan Vikingatiden, en dryck som har slumrat likt en runsten.

Fråga mig gärna varför på plats för jag och mina honungsvänner står där och tappar upp ditt glas med Elixir på andra sidan baren på Helsingborgs bryggeris årsdag, 16/5 kl. 10-18 på Bredgatan 25.

De har ett fullt program med uppträdande varje timme, 30-talet utställare, ölprovning med öl från bryggeriet, glass direkt från Helsingborgs glassfabrik 20 meter sidan om. Ca 10-15.000 pers brukar komma. 

Om du inte själv vill och vågar klä dig som en Viking så hoppas vi att dina barn kanske kommer som en Viking eller sköldmö och stöttar oss, hade varit så kul.

Välkommen!

Tobias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar