söndag 22 februari 2015

Hipp hipp för Honungsdoktorinnan - "give her likes please"

Idag fyller Honungsdoktorinnan, min kära kollega och fru, år!

Det är lite synd om henne för det råkar vara så att minst 5 andra släktingar har varje år blivit uppmärksammade före henne i februari månad och hon blir därför lätt bortglömd (inte av mig såklart!) eller är alla trötta på att fira vid det här laget.

Vi jobbade heeeeeeeela helgen med marknadsförsäljning och föreläsningar så hon är tyvärr mer än rätt sliten idag efter en allt för påfrestande vecka med symptom av utrbrändhet, eller som hon själv sa "jag blir tvungen att sjukskriva mig i morgon".  Men hon fyller också år och är verkligen värd en day off. Jag har fixat lite överraskningar. Men då Honungsdoktorinnan följer min blogg så får jag uppdatera under dagen med rapporter! Det blir i alla fall inomhusaktiviteter då det återigen är skånskt skitväder.

Men nu blir det snart sjunga och frukost på sängen, får se om jag kan sparka igång lilltjejen så vi får med en pipig röst också.

Har ingen tårta och inga små ljus så det får bli ett ballerinakex med tomtebloss i. Ekologiskt eget te (fläderblommor, fläderblad, mynta och rosblad) med honung från Chile. Yoghurt, varma mackor med ost och skinka samt hennes favismacka med kaviar och ägg. Givetvis också Mikael Anderssons ekologiska äppelmust.



En sak som jag vet att hon skulle gilla på riktigt och är fascinerad över är "likes". Om ni har vänner som vet om oss och gillar oss och våra produkter men som ännu inte har tryckt på gillaknappen, får man be om lite likes på vår Facebook för min favis-doktorinna idag på fölsedan, bugar och bockar.

Ett litet upprop för gillanden alltså i fölsepresent, men bara om ni gillar oss, nu på morgonen har vi 2431 styck likes, det hade varit fett med 3000 efter dagens slut, "got to think big"!

Kommer vi upp tillöver 3000 likes innan 00.00 så kommer jag att mot alla etiska och moraliska ,dock oskrivna forskarregler och givetvis mot jantelagen, avslöja vad vi upptäckte i vår forskning i fredags!

Honungsdoktorn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar